Būsena: 2022-24-05
Vežimo sąlygos taikomos vežant keleivius „FlixBus“ tolimojo susisiekimo autobusais tinkle. Transporto priemonės naudojamos vežti keleivius.
1.1 Vežimo sąlygos taikomos keleivių vežimui „Flix SE“ tinkle (toliau – „Flix“) pagal ES reglamentą Nr. 181/2011. Transporto priemonės naudojamos vežti keleivius. Jei paslaugą teikia bendradarbiaujantys partneriai (toliau taip pat – Partneriai), taikomos tik jų bendrosios verslo sąlygos bei specialios vežimo sąlygos. Tokias sąlygas galima rasti Partnerių svetainėse. Atkreipkite dėmesį, kad sąlygos gali būti paskelbtos tik anglų kalba. Partneriai neprisiima jokių transportavimo įsipareigojimų naudojant „FlixBus“ prekės ženklą, išskyrus jungtyse 96 Viena–Gracas ir X96 Vienos oro uostas–Gracas, kurias aptarnauja „Dr. Richard Linien & co KG“.
2.1 Teisė naudotis vežimo paslaugomis atsiranda sudarius sutartį dėl vežimo paslaugų.
2.2 Patvirtinus užsakymą (žr. 3.1 punktą) keleivis įgyja teisę į kelionę tarp biliete nurodytos išvykimo vietos iki paskirties vietos. Dėl teisinio reguliavimo keleivių vėliau įlaipinti ar anksčiau išlaipinti keleivius draudžiama.
2.3 Jei kelionė užsakoma jau transporto priemonėje, pareiga suteikti vežimo paslaugą galioja tik tuo atveju, jei yra pakankamai sėdimų vietų visai kelionės trukmei.
2.4 Prašymai sustoti vykdomi, jei kelionė buvo užsakyta nuo prašomos stotelės arba iki jos per atitinkamą išankstinio užsakymo terminą. Sustojimai pagal atskirą prašymą yra nurodomi atitinkamuose tvarkaraščiuose. Atitinkamus išankstinių užsakymų terminus galima rasti atitinkamame tvarkaraštyje.
3.1 Už suteiktą vežimo paslaugą mokamas nustatytas vežimo mokestis. Tuo tikslu bilietus išduoda „Flix“. Bilietu laikomas užsakymo patvirtinimas, atspausdintas arba pateiktas elektronine forma (PDF failas), ir galiojanti tapatybės kortelė su nuotrauka. Jeigu kelionė užsakoma jau transporto priemonėje, ranka rašytas ar atspausdintas kvitas bus laikomas pirkimo įrodymu ir užsakymo patvirtinimu. Bilietas išduodamas kiekvienam asmeniui ir kiekvienai kelionei. Jungiamosios vežimo paslaugos su pervežimais yra laikomi viena kelione. Užsakymo metu būtina nurodyti keleivio vardą ir pavardę ir, jei taikoma, gimimo datą. Keleivio vardas ir pavardė suderinami su rezervacijų sąrašu, kuris rodomas vairuotojo ar autobusų stoties darbuotojų mobiliajame telefone, atsižvelgiant į esamą užsakymo situaciją, kad būtų galima nustatyti, ar galioja keleivių teisė gauti vežimo sąlygas. Patogiausia tai daryti skenuojant bilietus.
3.2 Keleivis privalo atlikti rezervaciją prieš išvykdamas. Į transporto priemonės saloną keleivis įleidžiamas tik turint galiojantį užsakymo patvirtinimą.
3.2.1 Keliones galima užsisakyti internetu t.y. interneto portaluose, naudojant „Flix“ mobiliųjų telefonų programėlę, partnerių agentūrose, transporto priemonėse (įprastomis kainomis) ir kai kuriose autobusų stotyse, kuriose dirba darbuotojai. Užsisakyti transporto priemonėse galima tik tuo atveju, jei visoms kelionėms transporto priemonėse vis dar yra pakankamai vietų. Todėl rekomenduojama bilietus pirkti iš anksto (internetu, programėle ar agentūroje).
3.2.2 Užsakymo patvirtinimas (užsakymo duomenys) yra išsaugojamas, jį galima gauti per interneto portalą ir prireikus keleiviui galima nusiųsti el.paštu.
3.2.3 Kiekvienas, galiojantį bilietą turintis keleivis, turi teisę į vietą. Tokiais atvejais renkantis vietas, keleiviams su vaikais ir žmonėms su judėjimo negalia teikiama pirmenybė.
3.3 Bilietų pirkimas internetu
3.3.1 Produktų pateikimas internetinėje parduotuvėje, prieinamoje per internetą ir išmaniųjų telefonų programą, nėra teisiškai įpareigojantis pasiūlymas; tai greičiau tik neįpareigojantis internetinis katalogas, skatinantis potencialius keleivius pateikti kainos pasiūlymus. Spustelėjus mygtuką „Užsakyti“ / „Mokėti“, pateikiamas įpareigojantis prekių krepšelio užsakymas. Bilietas išduodamas kiekvienam asmeniui ir kiekvienai kelionei. Jungtys su pervežimais (sujungimai) laikomi viena kelione. Užsakymo gavimas patvirtinamas nedelsiant automatiniu pranešimu el. paštu. Vežimo sutartis laikoma sudaryta tik „Flix“ patvirtinus užsakymą išduodant priėmimo patvirtinimą. Šis priėmimo patvirtinamas gali būti išduotas kartu su automatiniu el.pašto patvirtinimu arba atskirai vėliau.
3.3.2 Dabartinė technologija reiškia, kad duomenų perdavimas internetu negali būti užtikrintas be klaidų ir (arba) yra nuolat prieinamas. Neįmanoma visiškai nepriekaištingai kurti ir valdyti kompiuterių programų (programinės įrangos) ir duomenų tvarkymo sistemų (aparatinės įrangos) ir garantuoti, kad nebus jokių nenumatytų veiksnių, kurie gali atsirasti dirbant internetu. Todėl „Flix“ negarantuoja nuolatinio ir nenutrūkstamo savo tinklalapio ir techninių sistemų pasiekiamumo. Visų pirma, dėl techninių interneto savybių negalima garantuoti, kad keliones internetu bus galima rezervuoti bet kuriuo metu. Klientas neturi teisės pirkti pigesnės kelionės ar naudotis nuolaidomis, jei dėl techninių problemų sistema vėl yra prieinama tik vėliau (pvz., išankstinio pardavimo laikotarpis).
3.3.3 Reikėtų pažymėti, kad įstatyminės nuostatos dėl atšaukimo teisių nuotolinės prekybos sutarčių atveju netaikomos vežimo sutartims, sudarytoms internetu nuotolinės prekybos būdu, o tokiu atveju sudaręs sutartį operatorius įsipareigoja suteikti paslaugą nustatytu laiku arba per nustatytą laikotarpį. Tai prieštarauja internetinių užsakymų paštu principams. Tačiau pirmiau nurodytosios nuostatos nedaro įtakos mūsų sąlygoms dėl kelionių atšaukimo.
3.4 Pardavimo biurai su darbuotojais:
„FlixCompanies“ prekybos agentūros, bilietų pardavimo punktai ir klientų aptarnavimo skyrius gali taikyt aptarnavimo mokestį už užsakymo patvirtinimą ar atšaukimą. Parduotuvės aptarnavimo mokestis priklauso nuo parduotuvės buvimo vietos.
3.5 Vežimo mokesčiai
3.5.1 Keleiviai neturi teisės rezervuoti visų kainų intervalų ar kainų kvotų, susijusių su kokia nors konkrečia rezervavimo forma. Užsakinėjant kelionę internetu galima pasinaudoti tik kai kuriomis nuolaidomis ar akcijų kainomis.
3.5.2 Tarifas taikomas tik asmenų gabenimui, kitos paslaugos, tokios kaip vietų rezervavimas ir dviračių gabenimas, papildomo ar specialiojo bagažo vežimas bus apmokestinamos atskirai.
3.5.3 Sumažintos kainos bilietams taikomos specialios užsakymo sąlygos. Šiuo atžvilgiu paskelbtos kelionių kainų sąlygos laikomos galutinėmis.
Siekiant patikrinti bilieto galiojimą, atsitiktinių bilietų patikrinimo metu keleivis privalo parodyti ir bilietą, ir galiojantį asmens tapatybės dokumentą su nuotrauka, kai to paprašo „FlixCompanies“ darbuotojai.
5.1 Jei nustatoma, kad keleiviai važiuoja transporto priemonėje ir iš anksto arba įlipdami į transporto priemonę neužsisakė vietos atitinkamoje kelionėje, jie privalo sumokėti padidintą mokestį.
5.2 Keleiviai, kuriems atlikus patikrinimą paaiškėja, kad jie neturi galiojančios rezervacijos, privalo pateikti teisingus asmens duomenis ir paprašius pateikti savo tapatybės įrodymą.
5.3 Padidinti vežimo mokesčiai turi būti dvigubai didesni nei įprasta kaina už keleivių nuvažiuotą atstumą, bet ne mažiau kaip 60 EUR, plius bilieto už likusį atstumą iki kelionės tikslo kaina. Jei keleiviai negali patvirtinti nuvažiuoto atstumo, padidinti vežimo mokesčiai apskaičiuojami nuo maršruto pradžios taško.
5.4 Padidinti vežimo mokesčiai turi būti sumokėti nedelsiant arba, kitais atvejais, ne vėliau kaip per 2 savaites nuo mokėjimo prašymo gavimo teksto forma. Pasibaigus šiam terminui, už kiekvieną rašytinį mokėjimo prašymą bus imamas 5 EUR tvarkymo mokestis, jei keleivis negali įrodyti, kad tvarkymo išlaidų nebuvo patirta, arba jos buvo mažesnės. „FlixCompanies“ pasilieka teisę imtis papildomų priemonių, susijusių su tolesniu civiliniu ir (arba) baudžiamuoju procesu.
6.1 Patvirtintas ir paskelbtas kelionių laikas, data, maršrutai ir tarifai gali būti keičiami dėl pateisinamos priežasties, ypač įgyvendinant licencijas išduodančios institucijos sprendimus.
6.2 Jei tvarkaraštyje paskelbti maršrutai yra pažymėti nuoroda „turi būti oficialiai patvirtinta“, atitinkamų maršrutų (susisiekimas, stotelė, kelionės diena, bilieto kaina ir kt.) licencijavimo procedūra, reikalinga atitinkamiems susisiekimo maršrutams įtraukti į paskelbtą tvarkaraštį, dar nebuvo baigta.
6.3 Tvarkaraščio pakeitimai, kurie įsigalioja po sutarties sudarymo ir už kuriuos vežėjas nėra atsakingas (pvz., ilgalaikiai stichinių nelaimių ar vykdomos statybos) nesuteikia teisės keleiviams reikalauti kompensacijos, jei šie pakeitimai nedaug skiriasi nuo iš pradžių sutarto išvykimo ir atvykimo laikas, t.y. skiriasi ne daugiau kaip 2 valandomis. Esminiai tvarkaraščio pakeitimai suteikia keleiviams teisę atsisakyti vežimo sutarties be jokių papildomų mokesčių. Tuo tikslu keleivių prašoma kreiptis į klientų aptarnavimo specialiąją liniją:
arba el.paštu adresu service@flixbus.com. Šiais atvejais keleiviai neturėjo pradėti kelionės. Kitos keleivių teisės lieka nepasikeitusios.
7.1 Keleiviams rekomenduojama atvykti į išvykimo vietą likus 15 minučių iki kelionės pradžios.
7.2 Teisė naudotis vežimo paslaugomis ir užsakytos kelionės gali būti kitaip paskirstomos tuo atveju, jei keleiviai neatvyksta numatytu išvykimo laiku ir į vietą užsakytam maršrutui.
7.3 Jei keleiviams pranešama SMS, el.paštu ar kitu rašytiniu formatu apie kelionės atidėjimą, teisė naudotis vežimo paslauga keleiviui neatvykus į išvykimo vietą netenka galios tik nuo atidėto kelionės laiko, nurodyto SMS ar el.laiške.
7.4 Keleivio vardas ir pavardė suderinami su rezervacijų sąrašu, kuris rodomas vairuotojo ar autobusų stoties darbuotojų mobiliajame telefone, atsižvelgiant į esamą užsakymo situaciją, kad būtų galima nustatyti, ar galioja keleivių teisė gauti vežimo sąlygas. Patogiausia tai daryti skenuojant bilietus. Ypatingais atvejais keleivis, vairuotojui ir aptarnaujančiam personalui paprašius, privalo įrodyti savo tapatybę, pateikdamas atspausdintą ar elektroninį (kaip PDF failą) pateikimo formos užsakymo patvirtinimą ir galiojantį vyriausybės išduotą asmens tapatybės dokumentą su nuotrauka (tapatybės kortelę, pasą ar panašiai, įskaitant, jeigu reikia, galiojančią vizą).
7.5 Apsaugos priemonės nuo koronaviruso (COVID-19) infekcijos: Keisdami kelionę keleiviai privalo dėvėti tinkamas burnos apsaugos priemones. Veido kaukę reikia dėvėti visos kelionės metu. Keleiviai, kurie nesinaudoja tinkama burnos apsauga, gali būti pašalinti iš kelionės. Tokiu atveju, teisė į alternatyvią kelionę nesuteikiama.
Toliau pateikiamas šalių, kuriose keliaujant vis dar privaloma dėvėti kaukes, sąrašas. Visos kitos šalys panaikino draudimą dėvėti veido kaukes viešajame transporte.
Šalys, turinčios įgaliojimus naudoti kaukes |
---|
Belgija, Turkija, Čekija, Slovakija, Rusija, Ispanija, Italija, Portugalija, Kanada, Vokietija (patikrinkite kiekvienos valstybės teisės aktus) |
Nors pasaulyje vis dažniau panaikinami kelionių apribojimai, kai kuriose šalyse vis dar galioja su COVID-19 susiję įgaliojimai. Daugiau informacijos pateikiama "Tinklo ir kelionių atnaujinimuose" (EN).
7.6 Jei vidaus ar pasienio eismui pagal įstatymą arba valdžios institucijų reikalavimus reikalaujama laikytis papildomų sveikatos reikalavimų, pvz. COVID vakcinacijos įrodymą ar kitą oficialiai leidžiamą pažymėjimą, keleivis įsipareigoja tokius reikalavimus vykdyti. Keleiviai, kurie nepateikia pakankamai įrodymų, kad atitinka esamus atitinkamus reikalavimus, gali būti pašalinti iš kelionės. Tokiu atveju į pakaitinį transportą keleivis teisės neturės.
8.1 Paprastai paskelbtos reguliarios paslaugos yra tiesioginės vežimo paslaugos. Kai kuriais atvejais gali prireikti pervežimo.
8.2 Jei planuojamas pervežimas, „FlixCompanies“ garantuoja keleivių tolimesnį vežimą į užsakytą vietą. „FlixCompanies“ siūlo pakaitinį pervežimą, jei išimtiniais atvejais maršrutinis autobusas negali laukti atidėto jungiamojo autobuso. Kai kuriais atvejais tai gali būti automobilių autobusai, kuriuos naudoja kitos įmonės, automobiliai ar geležinkeliai. Pretenzijos dėl tam tikros transporto rūšies nepriimamos. Tuo atveju, jei kelionės tikslas yra didelis atstumas arba nėra pagrįstų alternatyvių susisiekimų, dėl kurių būtina tęsti kelionę kitą dieną, keleiviams siūlomas nemokamas apgyvendinimas vidutinės klasės viešbutyje.
8.3 Aukščiau aprašyta taisyklė taikoma tik tais atvejais, kai keleivių rezervacijoje su „Flix“ nurodomos tiesioginės jungtys. Jei keleiviai užsisako atskirus maršrutus ir juos sujungia, kad sudarytų kelionę su persėdimais, jie rizikuoja nespėti laiku persėsti į kitą transporto priemonę. Tokiais atvejais pretenzijų dėl pakaitinio transportavimo ar apgyvendinimo viešbutyje teikti negalima. Tačiau „Flix“ arba „FlixCompanies“ deda visas įmanomas pastangas, kad informuotų keleivius apie alternatyvius maršrutus.
8.4 Negalima garantuoti, kad keleiviui bus pasiūlytos ne „FlixCompanies“ teikiamos transporto paslaugos.
9.1 Turi būti laikomasi vairuotojų ir lydinčiojo personalo instrukcijų.
9.2 Vairuotojai ir dispečeriai turi teisę neleisti asmenims keliauti, jei jie yra akivaizdžiai apsvaigę nuo alkoholio ar narkotikų. Tas pats pasakytina ir apie keleivius, kurie dėl kitų priežasčių pažeidžia bendrakeleivių saugą arba pastariesiems sukelia kitokių nepatogumų. Tokiais atvejais pretenzijų dėl pakaitinio transportavimo teikti negalima.
9.3 Rūkyti autobusuose draudžiama. Toks draudimas taikomas ir elektroninėms cigaretėms.
9.4 Keleiviai yra atsakingi už žalą, padarytą autobuse ar autobusui dėl jų kaltės.
9.5 Keleiviai, tyčiniai ar dėl didelio aplaidumo šiukšlina autobuse, privalo sumokėti „FlixCompanies“ bent 100 EUR valymo mokestį, tačiau keleiviai gali įrodyti, kad žala nepadaryta arba kad minėta žala buvo žymiai mažesnė už minėtą fiksuotą dydį.
9.6 Vežėjai gali nutraukti vežimo sutartį iš anksto neįspėję, jei nepaisant (žodinio) perspėjimo, keleivis trukdo kitiems taip, kad vežėjui ir (arba) likusiems keleiviams nebeįmanoma tęsti kelionės. Tai taip pat taikoma, jei keleivis nesilaiko objektyviai pagrįstų nurodymų (pvz., saugos rekomendacijų). Tokiais atvejais vežėjas turi teisę pasilaikyti bilieto kainą. Išimtis yra infekcine liga sergančio keleivio netektis pagal VO-ABB (Verordnung über die Allgemeinen Beförderungsbedingungen für den Straßenbahn- und Omnibus-Verkehr [potvarkis dėl tramvajų ir autobusų transporto bendrųjų vežimo sąlygų ir numatytų paslaugų su motorinėmis transporto priemonėmis] 3 skyriaus 1 dalį Nr. 2. Tokiu atveju keleivis turi teisę susigrąžinti visą bilieto kainą.
9.7 Visi keleiviai privalo naudoti saugos diržus pagal įstatymų reikalavimus, jei tokie saugos diržai autobuse yra įrengti.
9.8 Pertraukų / stotelių ar policijos patikrinimų metu autobuso keleiviai turi palikti autobusą, jei to reikalauja vairuotojai ir aptarnaujantis personalas. Per tokias pertraukas keleiviai privalo laikytis vairavimo ir aptarnaujančio personalo nurodyto pertraukos laiko. Jei keleivis negrįžta į autobusą pasibaigus nurodytam pertraukos laikui, vairuotojas turi teisę toliau važiuoti ir neatsako už keleivio nebuvimą pasibaigus nurodytam pertraukos laikui.
10.1 Kiekvienas keleivis, norintis vykti per bet kurią tarptautinę sieną, yra asmeniškai atsakingas už visų įstatymų ir kitų teisės aktų, susijusių su dokumentais ir asmens tapatybės dokumentais, vizomis, užsienio valiutomis, muitine ir sveikata, laikymąsi. „FlixBus“ neatsako už jokias pasekmes, atsirandančias dėl tokių įstatymų ir kitų teisės aktų nesilaikymo, net jei jie bus pakeisti po kelionės užsakymo.
10.2 Kiekvienas keleivis, norintis vykti per bet kurią tarptautinę sieną, yra atsakingas už visų būtinų kelionės dokumentų gavimą ir už kiekvienos šalies, iš kurios, per kurią arba į kurią jis nori būti vežamas, įstatymų laikymąsi. (Bendroji taisyklė: asmens tapatybės kortelė Europos Sąjungos, Norvegijos ir Islandijos piliečiams; pasas visų tautybių piliečiams).
Rekomenduojama patikrinti atvykimo ir kelionės į paskirties šalį / tranzito šalis reikalavimus susisiekus su atitinkamomis ambasadomis ar konsulatais ir panaršyti po Europa.eu svetainę: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/index_en.htm
„FlixBus“ neatsako už jokias pasekmes, jei keleivis negauna reikiamų dokumentų ir asmens tapatybės dokumentų.
10.3 Prieš kiekvieną išvykimą tarptautiniais maršrutais vykstantys keleiviai privalo pateikti (vairuotojams ir aptarnaujančiam personalui) oficialų sienos kirtimą leidžiantį dokumentą, kuriame bent jau yra nurodytas vardas, pavardė, nuotrauka ir kuris leistų identifikuoti keleivį (tapatybės kortelė, pasas ir, jei reikia, viza). Netinka vairuotojo pažymėjimai, bibliotekos kortelės, studento pažymėjimas, sveikatos draudimo kortelės ar panašūs dokumentai, kurie nepatvirtina tapatybės oficialioms ar valstybės įstaigoms. Vairuotojai ir aptarnaujantis personalas gali patikrinti, ar informacija biliete atitinka tapatybės patvirtinimo dokumente (tapatybės kortelėje arba pase).
10.4 „FlixBus“ pasilieka teisę atsisakyti leisti keleiviams lipti į autobuą,
10.5 Pagal 10 straipsnio 4 dalį „FlixBus“ neprivalo visiškai ar iš dalies kompensuoti bilieto ar sumokėti bet kokios formos kompensacijos.
10.6 Norint pagreitinti muitinės formalumus, registruotasis bagažas turi būti neužrakintas.
10.7 Keleiviai privalo vežti su savimi tik tas prekes, kurioms netaikomi jokie muitai dėl jų pobūdžio ir dydžio.
11.1 Maži 0–3 metų vaikai gali būti vežami tik tinkamose vaiko saugos kėdutėse. Kelionės metu vaiko saugos kėdutės yra pritvirtinamos autobuse esančiais saugos diržais. Vaikų saugos kėdutės turi būti pritvirtintos 2 taškų diržais ir tokias kėdutes pateikia mažus vaikus lydintieji suaugusieji.
11.2 Jaunesni nei 10 metų vaikai ir nepilnamečiai gali keliauti visomis nacionalinėmis ir tarptautinėmis reguliariomis linijomis tik lydimi suaugusio asmens.
11.3 10–14 metų vaikai ir nepilnamečiai gali keliauti vieni, tik jei vienas iš tėvų ar teisėtas globėjas užsakymo metu raštu patvirtina, kad minimas nepilnametis gali ir turi galimybe vykti į kelionę nelydimas ir be priežiūros. „Flix“, „FlixCompanies“ ir jų filialai aiškiai neprisiima jokios atsakomybės už nepilnamečio priežiūrą. Vaikai, keliaujantys vieni, negali keliauti naktiniais reisais ar kirsti valstybės sienų. Be to, visi vaikai, keliaujantys vieni, neturi teisės keliauti jungiamaisiais maršrutais.
11.4 15 metų ir vyresni jaunuoliai gali keliauti savarankiškai. Tarptautinių jungiamųjų maršrutų atveju tėvai ar globėjai privalo užtikrinti, kad paaugliai turėtų visus dokumentus ir asmens tapatybės korteles, reikalingus kertant sieną (taip pat žr. 11.2 punktą).
11.5 Vaikai keliauja už mažesnę kainą. Ši taisyklė taikoma vaikams ir jaunesniems nei 15 metų nepilnamečiams. Jei siūloma akcijos kaina yra mažesnė už sumažintą kainą, vaikai automatiškai sumoka mažesnę kainą.
12.1 Galimybė keliauti bus suteikta kiekvienam, nepriklausomai nuo to, ar jis turi negalią, ar yra riboto judumo. Neįgaliesiem ir riboto judumo asmenims „FlixBus“ pagal jai nustatytas atsakomybės ribas teikia pagalbą pagal ES reglamento 181/2011 I a ir b priedus.
12.1.1 Čekijos Respublikoje neįgalūs ar riboto judumo asmenys gali keliauti už mažesnę kainą, jei jie gali įrodyti, kad turi galiojančią Čekijoje išduotą ZTP arba ZTP / P kortelę.
12.2 Palyda, mobilumo pagalba ir vedliai šunys
12.2.1 Jus lydintis asmuo turi teisę keliauti nemokamai, jei galite įrodyti, kad turite būti visuomet lydimas. Tuo tikslu išvykstant pateikiamas atitinkamas dokumentas, kuriame nurodomas nuolatinės stebėsenos poreikis, pavyzdžiui, Vokietijoje, „Schwerbehindertenausweis“ [labai sunkių negalią turinčių asmenų pažymėjimas] arba medicininė pažyma.
12.2.2 Kad būtų galima gabenti neįgaliuosius ar riboto judumo asmenis, taip pat juos lydinčiuosius asmenis, keleivis prieš rezervuodamas mus privalo informuoti apie savo poreikius. (Plg. 12.5.3. punktą).
12.2.3 Mobilumo pagalba ir šunys-vedliai, kuriuos turi atsivežti žmonės, vežami be jokio papildomo mokesčio, jei buvo pateikti negalios įrodymai arba atitinkami pažymėjimai (plg. 12.2.1 punktą). Šiems gyvūnams nėra reikalavimo nešioti antsnukį.
12.2.4 Norėdami užtikrinti, kad būtų galima vežtis lydintįjį asmenį ar šunį-vedlį, keleivis prieš užsakydamas ne vėliau kaip likus 36 valandoms iki išvykimo, privalo informuoti mūsų klientų aptarnavimo tarnybą telefonu apie savo poreikius.
12.3 Autobusų stotelės / autobusų stotys
„FlixCompanies“ neturi jokios įtakos stotelių ir autobusų stočių infrastruktūrinei būklei, todėl ir galimybėms neįgaliesiems asmenims patekti į autobusą. Todėl „FlixBus“ šiuo klausimu negali suteikti jokių garantijų. Už tai yra atsakingas atitinkamos stoties operatorius.
12.4 Atsisakymas suteikti vežimo paslaugą
12.4.1 Jei transporto priemonės konstrukcija ar infrastruktūra, įskaitant autobusų stotis ir autobusų stoteles, fiziškai neleidžia neįgaliajam ar riboto judumo asmeniui įlipti, išlipti ar vykti į kelionę saugiu ir praktiškai įmanomu būdu, „FlixCompanies“ pasilieka teisę atsisakyti priimti užsakymą, išduoti ar pateikti bilietą arba leisti tokiam asmeniui įlipti į transporto priemonę. Tokiu atveju suinteresuotas (-i) asmuo (-ys) informuojamas (-i) apie visus kitus priimtinus alternatyvius vežimo būdus, naudojantis „FlixCompanies“ teikiamomis paslaugomis.
12.4.2 Transporto priemonės konstrukcija reiškia, kad šiuo metu teikti vežimo paslaugas galima tik jeigu neįgalieji ar riboto judumo asmenys gali pradėti keliauti savarankiškai ir be kito asmens pagalbos. Kaip kompensaciją už pirmiau nurodytus apribojimus, keleiviai gali paprašyti, kad juos lydėtų kitas jų pasirinktas asmuo, galintis suteikti neįgaliesiems ar riboto judumo asmenims reikalingą pagalbą. Tokio pobūdžio lydintieji asmenys vežami nemokamai ir, kiek įmanoma, jiems skiriamos vietos šalia neįgaliųjų ar ribotos judėsenos asmenų.
12.4.3 Visiems negalintiems vykti keleiviams bus pranešta nedelsiant ir, jei jie to paprašys, per penkias darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos, apie atitinkamą atsisakymo vežti priežastį.
12.4.4 Jei neįgaliojo ar riboto judrumo keleivio kelionė yra registruojama ir jam išduodamas bilietas, o jei vėliau šiam keleiviui atsisakoma tokią vežimo paslaugą suteikti, keleivis ir jį lydintis asmuo turi galimybę pasirinkti: a) kiek įmanoma anksčiau kreiptis su prašymu grąžinti bilieto kainą ir užtikrinti nemokamą kelionę atgal į pradinę išvykimo vietą, kaip nurodyta vežimo sutartyje, arba b) kelionę tęsti alternatyviu maršrutu su priimtinomis pakaitinėmis transporto paslaugomis į vežimo sutartyje nurodytą paskirties vietą.
12.5 Neįgaliojo asmens vežimėlio ar judėjimo įrangos vežimas
12.5.1 Neįgalieji ar riboto judumo asmenys turi teisę nemokamai vežti savo sulankstomus vežimėlius ar pagalbinę judėjimo įrangą autobuso bagažo skyriuje. Saugumo sumetimais neįgaliojo vežimėliai turi būti suskleidžiami ir be elektrinės pavaros.
12.5.2 Be to, visi keleivių salone reikalingi neįgaliųjų vežimėliai, neatsižvelgiant į jungčių pritvirtinimo taškų pagaminimo datą, turi turėti vadinamuosius krovinio mazgus pagal DIN 75078-2, taip pat gamintojo leidimą pagal DIN EN 12183 arba 12184. Atitiktis pirmiau nurodytiems transportavimo standartams turi būti patvirtinta naudojant prieš rezervaciją atsiųstą formą (Plg. 12.5.4 punktą).
12.5.3 Norint įsitikinti, ar neįgaliojo vežimėlį tikrai bus galima transportuoti, keleivio prašoma prieš rezervuojant keleivių aptarnavimo tarnybai telefonu nurodyti tikslų vežimėlio ar kitų pagalbinių vaikščiojimo priemonių modelį ne anksčiau nei likus 14 dienų ir ne vėliau kaip 7 dienoms (gabenant keleivių salone) arba 36 valandoms (gabenant bagažo skyriuje) iki išvykimo.
12.5.4 Keleivis garantuoja, kad neįgaliųjų vežimėlis yra funkcionalus ir techniškai gali būti saugiai naudojamas kelionės metu. Neįgaliojo vežimėlis turi atitikti galiojančius teisinius saugos reikalavimus. Vežti neįgalųjį vežimėlyje gali būti atsisakyta, jei yra pagrįstų prielaidų, kad saugiai keliauti neįmanoma, arba tai kelia abejonių. Vežėjas neatsako už žalą, atsiradusią dėl neįgaliųjų vežimėlio techninės būklės.
13.1 Konkrečios vietos rezervavimas
13.1.1 Kai kuriose „FlixBus“ kelionėse užsakymo metu „FlixBus“ svetainėse, dukterinėse agentūrose ir „FlixCompanies“ bilietų kasose galima rezervuoti tam tikrą vietą (praėjime, prieš langą, eilę ar prie stalo). Su sąlyga, kad atitinkamoje kelionėje tokia paslauga yra prieinama, prie užsakymo gali būti pridėta konkreti vieta. Už tą paslaugą taikomas mokestis. Mokestis už pasirinktą vietą apskaičiuojamas pagal atitinkamos kelionės bilieto pirkimo dieną galiojančius tarifus. Suma priklauso nuo pasirinktos vietos kategorijos ir nuo šalia esančių vietų. Sėdynės skiriasi tik savo padėtimi (pvz., geresnis vaizdas, sėdėjimas prie stalo).
13.1.2 Vietos rezervacija bus patvirtinta atsižvelgiant į užsakymo patvirtinimą. Vietų rezervacija daugiau nei vienam asmeniui atskirai nėra priskiriama, tai yra, pasirinkta vieta nebūtinai skiriama bilietą užsakiusiam asmeniui.
13.1.3 (Mokamos) vietos rezervacija nėra privaloma. Jei konkreti vieta nerezervuojama, kelionei prasidėjus keleivis gali laisvai pasirinkti vietą nustatytoje zonoje. Tokiu atveju mes negalime garantuoti, kad šeimos ar grupės sėdės kartu. Tačiau visuomet užtikriname, kad kiekvienas klientas turėtų vietą autobuse.
13.2 Vietų rezervavimo apribojimai
13.2.1 Jei laiku neatvyksite į autobusą, prarasite teisę teikti pretenzijas dėl vežimo paslaugos ir konkrečios vietos. Tokiais atvejais „FlixBus“ turi teisę perduoti bilietą kitam asmeniui pagal 7.2 punktą. Todėl į autobusų stotelę rekomenduojama atvykti ne vėliau kaip likus 15 minučių iki išvykimo, netgi jeigu turite rezervuotą vietą.
13.2.2 Paprastai rezervuotą vietą turi teisę užimti tik tie asmenys, kuriems ji yra rezervuota. Tinkamo veikimo ar saugumo sumetimais „FlixBus“ gali perduoti vietas kitiems asmenimis, net autobusui išvykus. Tai gali atsitikti, pavyzdžiui, kai nėščios moterys, nepilnamečiai vaikai, vieni keliaujantys vaikai ar fizinę negalią turintys asmenys turi persikelti į kitą vietą, o atitinkamos vietos yra užimtos. Tokiais atvejais būtina vykdyti autobuso vairuotojo nurodymus. Vietos gali būti perskirstytos neatsižvelgiant į rasę, religiją, odos spalvą, tautybę ar lytį.
13.2.3 Jei keičiama vietos rezervacija ir keleivio neįmanoma pasodinti rezervuotoje ar aukštesnės kategorijos vietoje, keleivis gali susigrąžinti vietos rezervavimo mokestį.
13.2.4 Jei atšaukiama ir vėluojama pagal 17 straipsnį, vietos rezervacijos mokestis bus grąžintas.
13.2.5 Vietos rezervacijos mokestis negrąžinamas, jei keleivis nevažiavo arba vieta buvo paskirta ar nupirkta nemokamai.
13.3 Atšaukimai ir pervežimai
Vietos rezervacijos mokestis yra grąžinamas, kai kelionė atšaukiama ar rezervuojama iš naujo, nebent vieta buvo paskirta nemokamai. Taikomos 5 punkto užsakymo sąlygų nuostatos. Jei kelionė atšaukiama, vietos rezervacija gali būti perduota kitiems tą patį užsakymą turintiems asmenims.
13.4 Papildomos vietos užsakymas
13.4.1 Taikomos 13.1 ir 13.3 skyriaus nuostatos.
13.4.2 Papildoma vieta nėra papildoma teisė gauti vežimo paslaugą, kaip apibrėžta 2.2 punkte. Todėl ji negali būti perduota kitam asmeniui be galiojančio bilieto.
13.4.3 Mokestis už laisvą vietą priklauso nuo mūsų galiojančių bilietų kainų. Į mokestį už papildomą vietą rezervacijos mokestis jau yra įtrauktas.
14.1 Bagažas:
14.1.1 Vienam keleiviui į bilieto kainą gali būti įtrauktas ne daugiau kaip vienas nemokamo bagažo vienetas, kurio maksimalus dydis yra 80 x 50 x 30 cm. Leidžiami šiek tiek skirtingi matmenys, jei bendras bagažo dydis, kurį sudaro aukštis, plotis ir ilgis, neviršija 160 cm. Kiekvienas keleivis gali nemokamai vežti ne daugiau kaip 20 kg sveriantį bagažą. Bagažas yra lagaminai ir krepšiai. Vežtis kelioninių kuprinių neleidžiama. Atkreipkite dėmesį, kad kai kurios mūsų linijos gali taikyti bagažo politikos išimtis. Jei reikia, tai bus nurodyta atitinkamo užsakymo proceso metu ir biliete.
14.1.2 Papildomas bagažas
14.1.2.1 Atskirais atvejais atsižvelgiant į esamus pajėgumus, už atskirą mokestį leidžiama vežti papildomą bagažo elementą (papildomą bagažą), kurio didžiausi matmenys yra 80 x 50 x 30 cm ir didžiausias svoris yra 20 kg. Gali būti leidžiami šiek tiek kitokie bagažo matmenys, jei bendras bagažo dydis neviršija 160 cm. Apskritai, vežtis daugiau nei du bagažo vienetus draudžiama. Atkreipkite dėmesį, kad kai kurios mūsų linijos gali taikyti bagažo politikos išimtis. Jei reikia, tai bus nurodyta atitinkamo užsakymo proceso metu ir biliete.
14.1.2.2 Papildomą bagažą būtina užsakyti iš anksto. Už šią paslaugą taikomas bagažo mokestis. Mokestis už papildomą bagažo vienetą priklauso nuo naudojamo užsakymo metodo. Užsakymą galima atlikti internetu atliekant užsakymą arba internetu per Tvarkyti užsakymus įsigijus bilietą. Jei autobuso bagažo skyriuje yra pakankamai vietos ir dar neužsisakėte papildomo bagažo, vietos papildomam bagažui galima nusipirkti iš autobuso vairuotojo. Už šį vertinimą atsako autobuso vairuotojas.
14.1.3 Keleiviai privalo pažymėti savo bagažą nurodydami savo vardą ir adresą, kad bagažas būtų teisingai priskirtas ir grąžintas, ir ypač kad nebūtų sumaišytas.
14.1.4 Keičiant transporto priemones keleiviai privalo patys perkrauti savo bagažą. Autobuso vairuotojas pagalbą gali suteikti tik išskirtiniais atvejais, reikalavimai tokią pagalbą suteikti būtų nepagrįsti, nebent atitinkamas keleivis būtų neįgalus arba riboto judumo.
14.2 Rankinis bagažas:
14.2.1 Rankinis bagažas vežamas nemokamai, tačiau vienas keleivis gali vežtis vieną bagažo krepšį, kurio matmenys negali būti didesni nei 42 x 30 x 18 cm, o svoris ne didesnis nei 7 kg.
14.2.2 Keleiviai privalo sudėti ir stebėti savo rankinį bagažą keleivių zonoje taip, kad nebūtų pažeisti saugumo reikalavimai ir trukdoma tinkamam autobuso veikimui, be to, kad kitiems keleiviams nebūtų sukelta jokių nepatogumų. Faktiškai, rankinis bagažas turėtų būti sukrautas prieš keleivius po sėdynėmis esančiose bagažo lentynose.
14.2.3 Rankinį bagažą ir jo turinį turi nuolat stebėti keleiviai per visą kelionę. Pastebėjus, kad bagažą nori paimti tokios teisės neturintys asmenys, autobuso vairuotojas turi būti apie tai informuotas. Keleiviai privalo patikrinti, ar yra visas rankinis bagažas prieš baigiantis kelionei.
14.3 Specialus bagažas:
14.3.1 Vadinamąjį specialųjį bagažą keleiviai privalo registruoti iš anksto ir patvirtinti, kad jį galima gabenti. Jokių kitų bendrų reikalavimų dėl specialaus bagažo vežimo nėra.
14.3.2 Bagažas, viršijantis standartinius bagažo matmenis, laikomas specialiuoju bagažu. Tačiau bendri specialaus bagažo vienetų matmenys negali viršyti 240 cm (aukštis cm + plotis cm + gylis cm). Vieno specialaus bagažo vieneto svoris negali viršyti 30 kg.
14.3.3 Vienas keleivis gali vežti tik vieną specialiojo bagažo vienetą.
14.3.4 Įrangos, baldų ar baldų dalių, elektroninių prietaisų, banglenčių ir kartoninių dėžučių paprastai vežti neleidžiama. Ortopedinės priemonės ir dviračiai nelaikomi specialiu bagažu. Jiems taikomos atskiros sąlygos.
14.3.5 Specialiojo bagažo užsakymas būtinas iš anksto. Už šią paslaugą taikomas bagažo mokestis. Mokestis už specialųjį bagažo vienetą priklauso nuo naudojamo užsakymo būdo. Užsakymą galima atlikti internetu atliekant užsakymą arba internetu per Tvarkyti užsakymus įsigijus bilietą. Jei autobuso bagažo skyriuje yra pakankamai vietos ir dar neužsisakėte specialaus bagažo, vietos specialiam bagažui galima nusipirkti iš autobuso vairuotojo. Už šį vertinimą atsako autobuso vairuotojas.
14.4 Muzikos instrumentai:
14.4.1 Muzikos instrumentai laikomi specialiuoju bagažu. Jei atitinkamas muzikos instrumentas (įskaitant dėklą) yra mažesnis už nustatytą rankinio bagažo dydį, jis gali būti nemokamai vežamas vietoje rankinio bagažo. Jei atitinkamas muzikos instrumentas (įskaitant jo dėklą) yra didesnis už nustatytą rankinio bagažo dydį, jis turi būti vežamas bagažo skyriuje. Tokiu atveju taikomas papildomas mokestis (plg. 14.3.5 skyrių). Muzikos instrumentų ir jų dėklų, kurių matmenys viršija 135 x 48 x 35 cm, vežti nebus leidžiama.
14.4.2 Paprastai rekomenduojama vežti muzikos instrumentus kietų korpusų dėkluose.
14.5 Vertingi daiktai ir elektroninė įranga:
14.5.1 Vertingi daiktai, tokie kaip grynieji pinigai, juvelyriniai dirbiniai, taurieji metalai, raktai, akiniai (saulės akiniai ir (arba) skaitymo akiniai), elektroniniai prietaisai (nešiojamieji kompiuteriai, „iPad“, planšetiniai kompiuteriai, MP3 grotuvai, mobilieji telefonai, fotoaparatai, nešiojamieji įkrovikliai, ličio baterijos ar ličio akumuliatoriai), elektroninės cigaretės, elektroninės vartojimo prekės (ypač nešiojamieji kompiuteriai, mobilieji telefonai ir kt.), kuriuos yra atšaukęs gamintojas arba prekiautojas, kontaktiniai lęšiai, protezai, vaistai, svarbūs dokumentai (diplomų pažymėjimai, kiti pažymėjimai, įgaliojimai, pasai, vairuotojo pažymėjimai, vertybiniai popieriai) ir kt. bei trapūs daiktai turi būti gabenami rankiniame, o ne įprastame bagaže, ir keleiviai jais turi tinkamai rūpintis.
14.5.2 Jei keleiviai vis dėlto nusprendžia tokius vertingus daiktus gabenti kaip įprastą bagažą, jokios pretenzijos dėl jo nepriimamos. Taip pat nepriimamos pretenzijos dėl tyčinio ar didelio aplaidumo atvejų.
14.6 Vaikiški vežimėliai:
14.6.1 Vežimėliai turi būti gabenami kaip specialus bagažas (ne daugiau kaip vienas vežimėlis vienam keleiviui). Vaikiški vežimėliai turi būti suskleidžiami. Nesuskleidžiamų vežimėlių vežti negalima. Registracija turi būti atliekama telefonu per klientų aptarnavimo liniją ne anksčiau kaip likus 48 val. iki kelionės pradžios.
14.6.2 Vežimėliai vežami nemokamai.
14.7 Dviračiai ir elektriniai motoroleriai:
14.7.1 Dviračiai
14.7.1.1 Dviračius galima vežti kai kuriais maršrutais. Dviračiai turi būti standartinio dydžio, neturėti priedų ir negali viršyti 20 kg. Elektroniniai dviračiai, pedalai (angl. pedelecs), tandemai ar sportiniai dviračiai nepervežami.
14.7.1.2 Visiems keleiviams, norintiems pasiimti dviratį, rekomenduojame kelionę ir dviračių vietas rezervuoti labai iš anksto.
14.7.1.3 Dviračių vežimas priklauso nuo turimos vietos autobuse, ir vienu metu vežami ne daugiau nei penki dviračiai. Bendros teisės reikalauti pervežti dviračius nėra.
14.7.1.4 Už dviračių vežimą taikomas papildomas mokestis. Mokestis už vežamus dviračius taikomas nepriklausomai nuo užsisakytos kelionės trukmės ir bilieto kainos. Dviračiai vežami dviračių rėmuose. Ypatingais atvejais vežti galima tik tinkamuose dėkluose bagažo skyriuje (pvz., sulankstomas dviratis). Bendri dviračio krepšio matmenys negali viršyti 240 cm (aukštis + plotis + gylis) ir negali sverti daugiau kaip 20 kg. Tokiu atveju reikia pranešti klientų aptarnavimo tarnybai (plg. 14.3.5 punktą).
14.7.2 Elektrinis paspirtukas (e–scooter)
14.7.2.1 Tolimojo susisiekimo autobusuose iš esmės draudžiama vežti elektrinius paspirtukus.
14.8 Autobuse užmirštos ar paliktos prekės nėra draudžiamos. Jeigu keleiviai paliko kokius nors daiktus autobuse, jie privalo užpildyti „Lost and Found“ formą „Flix“ interneto svetainėje.
14.9 Kelionės metu draudžiama naudoti pavojingas medžiagas ir daiktus, ypač:
Tai gali būti, pavyzdžiui, ginklai, amunicija ir pirotechnikos priemonės.
15.1 Iš principo tolimojo susisiekimo autobusais vežti šunis ar kitus gyvūnus draudžiama.
15.2 Judėjimo pagalbai ir šunims-vedliams taikomos 12.2.3 ir 12.2.4 punktuose nurodytos taisyklės.
16.1 Jeigu reguliari paslauga atšaukiama arba vėluojama išvykti, „FlixCompanies“ arba autobusų stoties operatorius kuo greičiau ir bet kuriuo atveju ne vėliau kaip praėjus 30 minučių po numatyto išvykimo laiko informuoja iš stočių, kuriose yra personalas, išvykstančius keleivius apie padėtį ir numatomą išvykimo laiką, kai tik ši informacija tampa žinoma. Visiems keleiviams, ypač išvykstantiems iš autobusų stočių, kuriose nėra personalo, „FlixCompanies“ teikia elektroninę informaciją apie atšaukimą ar vėlavimą. Kad galėtų gauti šią informaciją, keleiviai turi pateikti reikiamus kontaktinius duomenis (pvz., mobiliojo telefono numerį).
16.2 Jei pagrįsta manyti, kad užsakyta kelionė turi būti atšaukta arba vėluojama daugiau nei 120 minučių arba jei rezervuojama per daug, keleiviai turi šias galimybes: a) esant anksčiausiai galimybei tęsti savo keliones kitu maršrutu, vedančiu į vežimo sutartyje nurodytą paskirties vietą, panašiomis kaip vežimo sutartyje nurodytomis sąlygomis, arba b) reikalauti grąžinti bilietą ir nemokamą kelionę autobusu atgal į vežimo sutartyje nuodytą išvykimo vietą. Reikalavimas kompensuoti visą sumokėtą mokestį galioja tiek už baigtas kelionės dalis, tiek už nebaigtas kelionės dalis, jei keleivis negali tęsti kelionės pagal savo pirminius planus. Bilieto kaina grąžinama pinigais per 14 dienų nuo kompensacijos reikalavimo gavimo dienos arba nuo dienos, kai keleiviui buvo leista pasirinkti a arba b punkte nurodytą galimybę, nebent keleiviai sutinka su kita grąžinimo forma.
16.3 „Flix“ keleiviams siūlo nemokamą apgyvendinimą viešbutyje ar kitoje apgyvendinimo įstaigoje, taip pat padeda organizuoti transportą tarp autobusų stoties ir apgyvendinimo vietos. Tai taikoma tuo atveju, kai dėl kelionės, trunkančios daugiau nei tris valandas, atšaukimo ar vėlavimo išvykti daugiau 90 min, keleivį būtina apgyvendinti vienai ar daugiau naktų. Tokiais atvejais „Flix“ keleiviams siūlo užkandžių, patiekalų ar gaiviųjų gėrimų, proporcingų laukimo laikotarpiui ar vėlavimui, su sąlyga, kad juos galima įsigyti autobuse ar autobusų stotyje arba juos galima įsigyti be neproporcigų pastangų. „Flix“ apmoka bendras apgyvendinimo išlaidas, išskyrus vežimo išlaidas tarp autobusų stoties ir nakvynės vietų, iki 80 EUR už naktį vienam keleiviui ir ne daugiau kaip už dvi naktis. Aukščiau paminėtas reikalavimas dėl nemokamo apgyvendinimo viešbutyje ar kitoje apgyvendinimo įstaigoje netaikomas, jei „Flix“ gali įrodyti, kad kelionė buvo atšaukta dėl nepalankių oro sąlygų ar stichinių nelaimių, dėl kurių būtų pažeistas reguliaraus autobusų susisiekimo saugumas.
16.4 Jei kelionės metu transporto priemonė sugenda, „Flix“ siūlo keleivius toliau vežti su pakaitine transporto priemone arba nuveža į tinkamą laukimo tašką, iš kurio keleiviai galėtų toliau tęsti kelionę.
16.5 Gali būti teikiamos ir kitokios pretenzijos, atsirandančios dėl žalos, atšaukimo ar vėlavimo.
17.1 Lengvo aplaidumo atveju atsakomybė prisiimama tik tuo atveju, jei pažeidžiami esminiai sutartiniai įsipareigojimai, išskyrus gyvybės, galūnių sužalojimą ar žalą sveikatai. Tyčios ar didelio aplaidumo atveju toliau taikoma neribota atsakomybė.
17.2 Įprasto aplaidumo atvejais atsakomybė už papildomą žalą nenumatoma. Tai netaikoma tyčinio ar neatsargaus kūno, gyvybės ir sveikatos sužalojimo atvejais.
17.3 Mirties atveju kompensacijos suma apskaičiuojama pagal galiojančius nacionalinius teisės aktus. Nacionalinės teisės aktais numatyta didžiausia kompensacijos suma ne mažesnė nei 220 000 EUR vienam keleiviui.
17.4 Atsakomybė už bagažo sugadinimą ir išmokamos kompensacijos dydis yra ribojami, ir nenumatomi tokiais atvejais:
17.4.1 Dėl su autobusu susijusios avarijos pažeidus bagaže esančius daiktus, arba dingus bagažo vienetams, žalos atlyginimo vienam keleiviui ir bagažo vienetui dydis negali viršyti 1 200 EUR.
17.4.2 Atsakomybė netaikoma tais atvejais, kai bagažo daiktai prarandami dėl su autobuso avarija nesusijusių aplinkybių, ar kai daiktai buvo sumaišyti ar pavogti, išskyrus tyčios ar didelio aplaidumo atvejus.
17.4.3 Atsakomybė už žalą ar papildomą žalą, atsiradusią keleiviams nepavykus tinkamai supakuoti bagažo daiktų, netaikoma, išskyrus tyčios ar didelio aplaidumo atvejus.
17.5 Kompensacija sugadinus neįgaliųjų vežimėlius ir kitą judėjimo įrangą ar pagalbinius įrenginius turi būti bent lygi pamestos ar sugadintos įrangos pakeitimo vertei arba remonto kainai. Tuo tikslu dedamos visos pastangos įsigyti bent laikinas pakaitines priemones, kurios atitiktų pamestų ar sugadintų neįgaliųjų vežimėlių ar kitos judėjimo įrangos technines ir funkcines savybes.
17.6 Kompensacija už visą kitą turtinę žalą, kuri nėra nei atsitiktinis bagažo apgadinimas, nei neįgaliųjų vežimėlių ar kitų judėjimo pagalbinių priemonių ar pagalbinių įrenginių sugadinimas, negali viršyti 1 000 EUR, nebent žala turtui padaryta dėl tyčios ar didelio aplaidumo.
17.7 Atsakomybės apribojimai ir išimtys netaikomi įstatymais numatytai atsakomybei be kaltės arba jei atskirais atvejais buvo prisiimta garantija be kaltės.
[Anuliuotas]
Registruotųjų pardavėjų, fizinių ir juridinių asmenų, kurie neturi bendrosios jurisdikcijos vietos Vokietijoje, taip pat fizinių asmenų, kurie sudarė sutartį dėl vežimo po to, kai persikėlė ar įsikūrė užsienyje, kurių nuolatinė arba įprastinė gyvenamoji vieta skundo pateikimo metu yra nežinoma, jurisdikcijos vieta yra Miunchenas.
Jeigu atskiros šių Bendrųjų vežimo sąlygų nuostatos būtų ar taptų visai ar iš dalies negaliojančios ar niekinės, tai iš esmės nedaro poveikio vežimo sutarties kaip visumos veiksmingumui.
Privalomąją karo tarnybą atliekantys Danijos kariai gali keliauti nemokamai pateikę atitinkamus tokios tarnybos dokumentus ir asmens tapatybės pažymėjimą. Vietą reikia rezervuoti el.paštu: service@flixbus.com